آب درمانی 7
کیست تخمدان.شرکت تولید عرقیات وگیاهان دارویی کاکامانی
گیاهان دارویی.آموزش درمان.ساخت داروگیاهی

 

آب درمانی 7

(32)ـ در پايان روز چهلم، شخص با وزن متوسط يا لاغر، آب‌درماني را ادامه نمي‌دهد؛ زيرا به دليل پايان يافتن مواد زائد، بدن براي سوخت و ساز خود از بافتها و ماهيچه‌ها استفاده مي‌كند كه اين موضوع باعث مرگ شخص مي‌شود؛ ولي افراد چاق، به دليل داشتن چربيهاي اضافي، چنانچه در روز چهلم زبانشان كاملا قرمز نشد، مي‌توانند تا پنج روز ديگر ادامه دهند.
نكته: از روز سي‌ام به بعد، رفته رفته رنگ زبان زرد و سپس قرمز مي‌شود و در روز چهلم، كاملا قرمز مي‌شود كه نشان از پاك شدن بدن از همه‌ي بيماريهاست.
(33)
ـ در پايان روز چهلم، شخص پيش از پايان دادن به آب‌درماني، تنقيه مي‌كند؛ و دست كم تا سه روز از خوراكيهاي نرم مانند سوپ، آش، شيربرنج و مانند آن استفاده مي‌كند؛ و از خوردن گوشت و خوراكهاي دير هضم مانند تخم مرغ خودداري مي‌كند تا معده رفته رفته به حالت عادي بازگردد و آمادگي دريافت خوراكيهاي سفت را داشته باشد. البته بايد توجه داشت كه استفاده از خوراكيهاي روان پس از دوره، نبايد از دو هفته بيشتر شود؛ زيرا پس از آن، ممكن است شخص دچار ورم معده و نارسايي‌هاي گوارشي شود.
(34)
ـ دفع فضولات آنچه شخص در نخستين روز پس از دوره مي‌خورد، تا 48 ساعت ممكن است طول بكشد كه جاي نگراني نيست؛ و نيازي به خوردن مسهل نيست؛ زيرا به دليل پاكسازي روده‌ها در دوره‌ي درمان با تنقيه، جذب مواد عالي غذايي كه از معده به روده مي‌رسد به طور كامل انجام مي‌گيرد. از اين رو، فضولات آن سفت و به كندي از روده خارج مي‌شود؛ ولي چنانچه پس از دو روز دفعي از روده انجام نشد. تا فعال شدن دوباره‌ي روده، تنقيه ادامه مي‌يابد و اگر پس از دو روز تنقيه باز هم روده به حالت عادي بازنگشت، شخص نزد پزشك مي‌رود.
(35)
ـ چنانچه بيمار بخواهد پيش از روز سي‌ام درمان‌ را قطع كند، مشكلي براي او پيش نخواهد آمد؛ جز اين كه ميل به خوراك، به طور دلخواه نيست؛ زيرا جسم ناچار مي‌شود مواد زائدي را كه به زحمت از جاهاي مختلف بدن فراخواني كرده تا بيرون بريزد، بار ديگر به جاي خود برگرداند. چنانچه بيمار بخواهد پس از روز سي‌ام و پيش از روز چهلم درمان را پايان دهد، ممكن است غذايي را كه مي‌خورد استفراغ كند؛ زيرا بدن در اين روزها، (بين 30 تا 40) مقاوم‌ترين و مضرترين ميكربها، ويروسها، باكتريها و يا سلولها را براي بيرون كردن آماده كرده است. از اين رو، براي جسم دشوار است كه بار ديگر آنها را بمكد و به جاي خود برگرداند. ممكن است در برخي از كساني كه پيش از 40 روز درمان را قطع مي‌كنند، براي مدت 2 يا 3 روز در روده‌ي بزرگ خونريزي پيش آيد؛ و به ندرت به يك هفته مي‌رسد؛ ولي جاي‌ ترس نيست و نيازي هم به درمان ندارند؛ زيرا بي درنگ بهبود مي‌يابد. البته به اين معني نيست كه اگر كسي پيش از روز چهلم درمان را پايان دهد آن روزهايي را كه گرفته بي اثر خواهد بود؛ بلكه اگر كسي سه روز هم بگيرد به همان اندازه آلودگي از بدنش بيرون مي‌رود.
(36)
ـ براي اين كه به دليل محروميت طولاني دستگاه گوارشي از غذا، شخص دچار نارسايي‌هاي گوارشي نشود، مي‌بايست برنامه‌ي غذايي پس از درمان را به درستي انجام دهد. در آن صورت، پس از 3 هفته، دستگاه گوارشي او بهتر از گذشته كار خواهد كرد. در اجراي اين برنامه، فرقي ميان كسي كه 5 روز آب‌درماني كرده و يا 40 روز نيست؛ با اين تفاوت آن كه 5 روز آب‌درماني كرده، 2 روز به اين برنامه عمل مي‌كند. آن كس كه 7 روز آب‌درماني كرده 3 روز و آن كس كه 10 روز آب درماني كرده 4 روز.
برنامه‌ي غذايي پس از درمان براي كساني كه 40 روز آب درماني كرده‌اند، چنين است:
يك هفته هر روز سه وعده و هر وعده 250 گرم هرير بادام. ولي بادام آن نبايد زياد باشد. در ميان هر وعده يك ليوان آب هويج؛ آن هم با قاشق بنوشد و نه يكباره. همچنین، در هفته ی اول، هر دو روز یک بار تنقیه مي‌کند.
هفته‌ي دوم به هرير بادام اندكي گوشت ماهي يا مرغ بيفزايد.
هفته‌ي سوم به هرير بادام گوشت قرمز مي‌تواند بيفزايد. در پايان هفته‌ي سوم، روند دستگاه گوارشي عادي خواهد بود. يا مي‌تواند از برنامه‌ي زير پيروي كند:
صبح روز اول: شير، آب پرتقال
ظهر: كمپوت، عصر: سوپ، سبزيها و سيب زميني
صبح روز دوم: عسل ظهر: ميوه، سيب زميني، كمي پنير عصر: سوپ
صبح روز سوم: كمي نان و عسل و چاي. ظهر: خوراك عدس، لوبيا. عصر: آش جو
(37)
ـ اگر شخص در هفته‌ي اول پس از درمان، تخم مرغ و يا گوشت به مقدار زياد بخورد، ممكن است ساق پاهايش از نزديكي قدمها ورم كند؛ تا جايي كه پوست آنجا بتركد. از سوي ديگر، چون بدن مانند گذشته چربيها را ذخيره نمي‌كند، زياده‌روي در مصرف خوراكيهاي با چربي بالا، به سرعت چربي خون را افزايش مي‌دهد. شخص بهتر مي‌داند از خوراكيهاي داراي كالري و پروتئين بالا ولي با چربي كم استفاده كند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
آخرین مطالب